Monday, July 18, 2011

အႀကိမ္ႀကိမ္ အက်ိဳးသက္ေရာက္ေစေသာ ခရီးသြားလုပ္ငန္း

ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဆိုသည္မွာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္ အလမ္းတစ္ခုတည္းကိုသာ ေပၚေပါက္ေစေသာ တတိယ က႑ (Tertiary Sector) မွ်သာ မဟုတ္ပဲ ပဓါန က႑ (Primary Sector) ႏွင့္ သာမည က႑ (Secondary Sector) မ်ား အတြက္ပါ အက်ိဳးမ်ားေစ ေသာ လုပ္ငန္းနယ္ပါယ္ႀကီး တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ခရီးသြားလုပ္ငန္း မ်ားမွ အႀကိမ္ႀကိမ္ အက်ိဳးမ်ား ေစေသာ အေၾကာင္း အရင္း ကို အရုိးအရွင္းဆုံး နည္းလမ္းျဖစ္သည့္ ခရီးသြားဧည့္သည္ (Tourist) အႀကိမ္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ေငြေၾကး သုံးစြဲေစသလဲ။ ၄င္းေငြေၾကး သည္ တိုင္းျပည္၏ ေငြေၾကးလွည့္ ပါတ္မွဳ ပါ၀င္မွုပမာဏ မ်ားျဖင့္ သိသာေစသည္။

ဟိုတယ္တစ္ခု တြင္သုံးစြဲ လုိက္ေသာ ေငြေၾကးမွာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္ အလမ္းမ်ား ေပၚေပါက္ေစရန္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစၿပီး ဟိုတယ္လုပ္ငန္း အတြက္ တိုက္ရိုက္ အက်ိဳးမ်ားေစသကဲ့သို႕ သြယ္၀ိုက္ေသာ နည္းမ်ားျဖင့္ အျခားလုပ္ငန္း မ်ားတြင္လဲ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္ အလမ္းမ်ား ႏိုင္ငံႏွင့္ အ၀ွမ္းေပၚေပါက္ ေစႏိုင္သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဟိုတယ္တစ္လုံး အေနျဖင့္ ေဒသခံ လယ္သမား မ်ားထံမွ အစားအေသာက္ ၀ယ္ရသည္ ဆိုပါစို႕။ အဆိုပါေငြေၾကးကို လယ္သမား အေနျဖင့္ အ၀တ္အထည္မ်ား၊ လုပ္ငန္းသုံး ပစၥည္း (ဓါတ္ေျမၾသဇာ စသည္) တို႕ အတြက္ အသုံးျပဳ ႏိုင္စရာရွိသည္။ ေဒသထြက္ကုန္မ်ား ကို အမွတ္တရ (Souvenir) အျဖစ္ ခရီးသြားဧည့္ သည္မ်ား မွ ၀ယ္ယူမွုမ်ား ေလေလ အမွတ္တရ ပစၥည္းမ်ား ေရာင္းခ်ႏိုင္ရန္ ျပဳလုပ္သည့္ အိမ္တြင္း တႏိုင္တပိုင္ စည္းပြားေရးလုပ္ငန္း ငယ္မ်ား အမ်ားအျပား ေပၚေပါက္ႏုိင္စရာ ရွိသည္။ ဤသို႕ျဖင့္ (Secondary Employment) ဟုဆိုအပ္ ေသာ အိမ္တြင္းမွု အလုပ္အကိုင္ အခြင့္ အလမ္းမ်ား တိုးပြား လာႏိုင္သည္။

အႀကိမ္ႀကိမ္ အက်ိဳးသက္ေရာက္ သည္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ႏိုင္ငံျခား ထြက္ကုန္မ်ား အေပၚမွွီခို ေနရမွု အတြက္ သြင္းကုန္မ်ား အတြက္ အသုံးျပဳေနရသည့္ ေငြေၾကး ယိုစိမ့္ မွု (Leakages) မ်ား အထိပါ၀င္မည္ ျဖစ္သည္။

သုေတသနျပဳ ေလ့လာထားသည့္ စစ္တမ္းမ်ား အရ ထိုင္းႏိုင္ငံ ခရီးသြားလုပ္ငန္း မ်ားမွရရွိေသာ ေငြေၾကး၏ ၇၀% မွာ (ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ပိုင္ဆိုင္ေသာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၊ ဟိုတယ္မ်ား၊ ျပည္ပမွတင္သြင္း လာသည့္ အစားအေသာက္မ်ား) အတြက္ ကုန္က်ျခင္းျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ျပန္လည္ စီးထြက္သြားသည္။ အျခား ကမာၻ႕ တတိယ ႏိုင္ငံ မ်ားတြင္လဲ ၄၀% (အိႏၵိယ) မွသည္ ၈၀% (ကာေရဘီယံေဒသႏိုင္ငံမ်ား) အထိ ယိုစိမ့္မွု ရိွသည္။ Source: Sustainable Living

***ပုံကားခ်ပ္ ကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ ၾကည့္လိုပါက ပုံေပၚသို႕ ကလစ္လုပ္၍ၾကည့္ပါ။

Ref: Barcelona Fields Studies Center (Geography Filed Works) မွ Tourism Multiplier Effect ကို ရည္ညႊန္းသည္။

5 comments:

ေတာက္ပၾကယ္စင္ said...

ဒကာေတာ္ မဂၤလာပါ။ ေငြေႀကးအ၀င္အထြက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဇယားေလးနဲ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း တင္ျပေပးတာေႀကာင့္ ေက်းဇူးပါ။ ဗဟုသုတရေစပါတယ္။ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ပါေစဗ်ာ...

ခရစၥတလ္ said...

အရမး္ အရမး္ကို အက်ိဳးရွိေစလို႔ ေက်းဇူးအမ်ားၾကီးကို တင္တာပါပဲရွင္ :)
ေက်းဇူးေနာ္။ ကူးသြားျပီ။

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကေတာ႕ ထူးထူးျခားျခား တက္လာတာ သိပ္မေတြ႔ရသလိုဘဲေနာ္
ျမန္မာ႔လက္မႈပညာေတြျဖစ္တဲ႔ ယြန္းလုပ္ငန္း၊ ေရႊခ်ည္ထိုးလုပ္ငန္းေတြဟာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို မွီခိုေနရသလိုျဖစ္ေနတာ
ႏိုင္ငံျခားသားအလာနည္းေတာ႔ ဒီလုပ္ငန္းေတြလည္း အေတာ္ခက္ေနျပီ။
ျမန္မာျပည္ခရီးသြားလုပ္ငန္း မဖြံ႔ျဖိဳးတာ ဘာေၾကာင္႔မို႔ပါလိမ္႕

Anonymous said...

လူမိုက္ေတြ နဲ႕ ေနရတာ ကၽြဲပါး ေစာင္းတီး ရသလိုပါဘဲ အခုေတာ႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းတိုးတက္ဖို႕ ေနေနသာသာ တေန႕တျခားဆုတ္ယုတ္ေနတယ္

ေရႊစင္ဦး

ကုိေအာင္(ပ်ဴႏုိင္ငံ) said...

95 တုန္းက ျမန္မာ့ ခရီးသြားႏွစ္ဆုိျပီး သူတုိ႕ လုပ္ၾကတာ မေအာင္ျမင္ဘူး၊ က်ေနာ္ေတာ့ ခရီးသြားရတာကို အရမ္းၾကိဳက္တယ္ ...

License

License
Thank you very much for visiting my blog. I really do. I am trying to write and share my knowledge, experience,information etc etc. I would be very much appreciated for your either encouraging or critical comments to my any post. Furthermore, some photos herein the posts are not mine and perhaps some information too. However I always try to credit or mention the courtesy of the respective owner and/or where I got it from. Anyway please leave your message anything regards to my blog or if you want to use any part of information from my blog. I would follow up thereafter your message, accordingly.
Contact: thomasjrlatt@gmail.com