ဘာလီ မွာေနထိုင္ စဥ္ ကာလ အတြင္း ဘာလီလူမ်ိဳး တို႕ ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမွု ဓေလ့ထုံးစံ ေတြ ကိုေသခ်ာ ေလ့လာ မယ္လို႕ စဥ္းစားမိပါတယ္။ လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးရဲ႕ အေၾကာင္း ကိုေလ့လာမယ္ ဆိုရင္ စနစ္တက် ေလ့လာ မွသာ အလုံးစုံ ပုံေပၚ ႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီး အေသးစိတ္ သုေတသန စာတမ္း ျပဳစု ရန္မဟုတ္ သိတိုင္ အေၾကာင္းအရာ စုံ ေထာင့္ေစ့ ေအာင္ အားထုတ္ထားပါတယ္။ ေလ့လာတဲ့ ေနရာ မွာ မႏုႆ ေဗဒပညာရွင္ တို႕ လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳး အေၾကာင္းကို ခ်ဥ္းကပ္ေလ့ လာတဲ့ ပုံစံ ကို အတုယူပါတယ္။ ဆရာ မႏုႆ ေက်ာ္၀င္း ေဟာေျပာခဲ့ တဲ့ အခ်က္ ေတြ ကို ျပန္စဥ္းစား ပုံေဖာ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဖတ္ဖူးခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ ထုတ္ ျပည္ေထာင္ စု ျမန္မာ ႏိုင္ငံ ေတာ္ ရွိ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳး မ်ား ၏ ဓေလ့ထုံးစံ မ်ား စာအုပ္မ်ား မွ နည္းနာနိသ် ကို အတုခိုးပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမွု႕ ဓေလ့ထုံးစံ ဆိုတဲ့ အေလ်ာက္ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာကိုေတာ့ ခ်န္လွပ္ခဲ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေပမင့္ ဘာလီ လူမ်ိဳး တို႕ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမွု႕ ဓေလ့ထုံးစံ မ်ား အားလုံး ပါ၀င္ၿပီးျပည့္စုံ တဲ့ စာတမ္း တစ္ခု မဟုတ္ေၾကာင္း ကိုေတာ့ ၀န္ခံ ပါရေစ။
ဘာလီကၽြန္းသူကၽြန္းသား ေတြရဲ႕ ဘ၀ ကို ဘာသာေရးနဲ႕ ဆက္စပ္တဲ့ အခမ္းအနား ေတြ ရိုးရာ ဓေလ့ေတြနဲ႕ အမွတ္အသားျပဳပါတယ္။ အဲဒါကို မႏုႆ ယၾတာ (Manusa Yadnya) လုိ႕ေခၚၿပီး ေငြေၾကး တတ္ႏိုင္ရင္ တတ္ႏိုင္သလို၊ ဆင္းရဲရင္ ဆင္းရဲသလို က်င္းပေဆာင္ရြက္ၾက ပါတယ္။
Photo Taken from here
ေမြးဖြားျခင္း
ဘာလီ လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ပထမဆုံး အခမ္းအနား ဟာ အမွန္တကယ္ေတာ့ မ ေမြးဖြားခင္ ကတည္းက က်င္းပခဲ့ ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးဖြားၿပီး တဲ့အခ်ိန္မွာ က်င္းပတဲ့ ပြဲက ေတာ့ အခ်င္းျမဳပ္တဲ့ ပြဲပါ။ အခ်င္းကို အုန္းသီးစိမ္း တစ္လုံး ကို ထိပ္၀ ဖြင့္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ၀တၳဳပစၥည္း မ်ားနဲ႕ မိမိအိမ္မွာ ပဲျမွဳပ္ႏွံပါတယ္။ ေနာင္ ဒီကေလး ႀကီးလာၿပီး က်န္းမာေရး၊ လူမွုဳေရး အစရွိသျဖင့္ ကိစၥရပ္ေတြကို္ သူ႕ အခ်င္းျမွဳပ္ႏွံရာ ေနရာမွာ ဆုေတာင္းျခင္း၊ ယၾတာ ေခ်ျခင္း မ်ားျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ ေဆးရုံေတြမွာ လဲ ကေလးမီးဖြား ၿပီးတာတဲ့ ကေလးနဲ႕ အတူ အခ်င္းကို ေျမအိုးေလး တစ္လုံးနဲ႕ ထည့္ၿပီး ေပးပါတယ္။ အဲဒါကို ဖခင္ျဖစ္သူက အခ်င္းအိုးကို ယူၿပီး အိမ္ကို ျပန္ကာ ရုိးရာ အတိုင္း စီရင္ ျမွုပ္ ႏွံရပါတယ္။ ကေလးမီးဖြား ၿပီး ပထမဆုံး အႀကီးအက်ယ္ လုပ္တဲ့ အခန္းအနား ကို ေတာ့ ဘာလီ ျပကၡဒိန္ ရဲ႕ ရက္ေပါင္း ၂၁၀ ျပည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ လုပ္ရတာပါ။
(အေၾကာင္းဆုံလို႕က်ေနာ့္ သမီးေလး ေမြးတုန္းက အေၾကာင္းကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ့္ သမီး ေလး ေမြးတုန္းက ကေလး လာပို႕ရင္းနဲ႕ ပလတ္စတစ္ အိပ္တလုံးနဲ႕ ထည့္ထားတဲ့ ေျမအိုးေလး တစ္လုံး ကို ပါေပးလာပါတယ္။ ေမးၾကည့္ေတာ့ အခ်င္းလို႕ ေျပာပါတယ္။ ဒီမွာ က ကိုယ့္ရပ္ရြာလဲ မဟုတ္၊ ဒီလုိ အေရးတယူ ေပးလာတဲ့ ေနာက္ေတာ့ အမိွုက္ပစ္ သလိုလဲ မပစ္ရက္၊ မပစ္ခ်င္ နဲ႕ စိတ္ရွုပ္ၿပီး ေဆးရုံကဆင္းလာတဲ့ အခါမွာ အိမ္ကို ယူလာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္မွ ရုံးက လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ တစ္ေယာက္ က ပင္လယ္မွာ ေမွ်ာဖို႕ အႀကံေပးလို႕ က်ေနာ့္ အိမ္နားက ကမ္းစပ္ မွာ ကိုယ္တုိင္ပဲ ေရနက္ပိုင္း အထိကူးၿပီး ျမွုပ္ခဲ့ပါတယ္။ သမီးေလးႀကီးလာရင္ ေတာ့ သူ႕ အခ်င္းကို ဘာလီကၽြန္း က ဂ်င္ဘာရမ္ ပင္လယ္ေအာ္ထဲ မွာ ျမွုပ္ခဲ့တယ္ ေျပာရမွာပဲ။)
နာမည္ ေပးျခင္း
ထူျခားတာက ဘာလီ လူမ်ိဳးေတြ မွာ ေရွ႕နာမည္ (first name) ၄ ခုပဲ ရွိပါတယ္။ ပထမဆုံး ကေလးဆို ရင္ ေ၀ယံ (Wayan) ဒါမွမဟုတ္ ပုတု (Putu) လို႕ ေပးေလ့ရွိၿပီး၊ ဒုတိယ ကေလးကို မာေဒး (Made) ဒါမွမဟုတ္ ကားဒက္ (Kadek) လို႕ ေပးပါတယ္။ တတိယ ကေလးကို ေတာ့ ညိဳမန္ (Nyoman) ဒါမွမဟုတ္ ကိုမန္း (Komang) လုိ႕ ေပးရၿပီး ေလးေယာက္ေျမာက္ ကို ေတာ့ ကတြတ္ (Ketut) လို႕ ေပးၾကပါတယ္။ ငါးေယာက္ေျမာက္ ကစၿပီး ေမြးလာတဲ့ ကေလးကို ေတာ့ တစ္ပတ္လည္ ၿပီး ေ၀ယံ၊ ပုတု အစရွိသျဖင့္ ျပန္မွည့္ ရပါေတာ့တယ္။
ပိုၿပီး ရွင္းေအာင္ ေအာက္မွာ ဇယား နဲ႕ ထပ္ရွင္းထားပါတယ္။
နံပါတ္စဥ္ | ကေလးအမည္ |
ပထမ | ေ၀ယံ (Wayan) ဒါမွမဟုတ္ ပုတု (Putu) |
ဒုတိယ | မာေဒး (Made) ဒါမွမဟုတ္ ကားဒက္ (Kadek) |
တတိယ | ညိဳမန္ (Nyoman) ဒါမွမဟုတ္ ကိုမန္း (Komang) |
စတုတၴ | ကတြတ္ (Ketut) |
ပဥၥမ | ေ၀ယံ (Wayan) ဒါမွမဟုတ္ ပုတု (Putu) |
ဆဌမ | မာေဒး (Made) ဒါမွမဟုတ္ ကားဒက္ (Kadek) |
သတၱမ | ညိဳမန္ (Nyoman) ဒါမွမဟုတ္ ကိုမန္း (Komang) |
အဌမ | ကတြတ္ (Ketut) |
န၀မ | ေ၀ယံ (Wayan) ဒါမွမဟုတ္ ပုတု (Putu) |
ဒႆမ | မာေဒး (Made) ဒါမွမဟုတ္ ကားဒက္ (Kadek) |
ဧကဒႆမ | ညိဳမန္ (Nyoman) ဒါမွမဟုတ္ ကိုမန္း (Komang) |
ဒြါဒႆမ | ကတြတ္ (Ketut) |
ဘာလီလူမ်ိဳး ေတြရဲ႕နမူနာ နာမည္ ေတာ္ေတာမ်ားမ်ား ဟာ ဗုဒၶ ဘာသာနဲ႕ ဆက္စပ္ သေယာင္ ရွိပါတယ္။ ဥပမာ။ ကတြတ္ ဓမၼရာဇာ (Mr. Ketut Dhamayasa) မာေဒး ဓမၼရံသီ (Ms. Made Dhamayanti) အစရွိသျဖင့္ေပါ့။
ကေလးဘ၀
ဘာလီ လူမ်ိဳးေတြ ဟာ ကေလးခ်စ္ ၿပီး ရသေလာက္ ယူၾကပါတယ္။ မိသားစု ႀကီးေတြမွာ ကေလး အငယ္ ကို ကေလး အႀကီး က ထိမ္း စနစ္ နဲ႕ ပဲ ႀကီးျပင္းလာၾကပါတယ္။ ကေလးဘ၀ မွာ ေမြးေန႕ အခမ္း အနား ေတြက လဲ အေရးပါပါတယ္။ အဓိကက်တဲ့ အခမ္းအနား ကေတာ့ လူပ်ိဳေဖာ္၊ အပ်ိဳ ေဖာ္၀င္စ မွာ က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ရွိတဲ့ သြားပြတ္တိုက္ တဲ့ပြဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလီ ဟိႏၵဴအယူ၀ါဒ အရ လူတိုင္းမွာ မေကာင္းတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ အက်ိိဳးမဲ့ စကားမ်ား ေျပာျခင္း၊ ဘ၀င္ ျမင့္ျခင္း အစရွိသည္ တို႕ ကို ခ်ိဳးႏွိမ္ ေစဖို႕ သြားပြတ္တိုက္ ျခင္း ျပဳလုပ္ရတယ္ လို႕ ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။ အခန္းအနားမွာ ဟိႏၵဴ ျဗဟၼ ဆရာ က သြားကို တံစဥ္း နဲ႕ပြတ္တိုက္ တာျဖစ္ပါတယ္။
ဘာလီ က အရြယ္ေရာက္တဲ့ သူတိုင္း အိမ္ေထာင္ က်တဲ့ အခါမွာ မိသားစု ႀကီးတစ္ခု ထူေထာင္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ိဳး ရွိၾကပါတယ္။ အနည္းဆုံး ေတာ့ ကေလး ၃ ေယာက္ ယူမယ္ ဆိုတဲ့ ငယ္ရြယ္သူ စုံတြဲ မ်ားစြာ ေတြ႕ ဘူးပါတယ္။ တျခား အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားလို ပဲ အေျခခံ အားျဖင့္ လက္ထပ္တဲ့ နည္းလမ္း ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ မပၸဒဒ္ (Mapadik) ေခၚဆိုတဲ့ လက္ထပ္နည္း မွာ ၾကင္သူ ႏွစ္ဦး ေမတၱာမွ် ွွ၍ လက္ထပ္ ရန္ ဆုံးျဖတ္ ကာ သတို႕ သား ျဖစ္သူ ဟာ မိဘေတြကို ေခၚၿပီး ေတာင္းရမ္း လက္ထပ္ယူတဲ့ နည္းျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ တနည္း ကေတာ့ ငိုေရာဂ္ (Ngorod) လို႕နာမည္ ရၿပီး အတိုခ်ဳပ္ရ ရင္ ခိုးေျပးတဲ့ နည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ လူတန္းစား မတူ တဲ့ သတို႕ သား နဲ႕ သတို႕ သမီး ေလာင္းတို႕ ဟာ ႏွစ္ဘက္ မိဘ သေဘာမတူ မွာ ေသခ်ာ လို႕ ခိုးေျပး ၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
Photo Taken from here
မတူေသာလူတန္းစား မ်ား (Caste System in Bali)
ဘာလီကၽြန္းဟာ အႏိၵယ ႏိုင္ငံ မွ မိုင္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီ ေ၀ကြာ ေပမယ့္ ဟိႏၵဴ အယူ၀ါဒ ႏွင့္ အတူ လူတန္းစား ခြဲ တဲ့ အေလ့အထ ပါ ထြန္းကား က်င့္သုံးပါတယ္။ သို႕ေပမယ့္ အိႏၵိယ မွာကဲ့သို႕ အလြန္ အမင္း အယူသည္း ကာ က်ဥ္းေျမာင္း ေသာ အေတြး အေခၚ မရွိၾကပဲ ရိုးရာ အျဖစ္သာ ထိမ္း သိမ္းၾက တာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလီမွာ ရွိတဲ့ မတူတဲ့ လူတန္းစား မ်ား ကို အိႏၵိယ အေခၚအေ၀ၚ (ဟင္ဒီ သို႕ မဟုတ္ သသၤကၠရိုက္ ဘာသာ) မ်ား နဲ႕ အစဥ္လိုက္ ယွဥ္တြဲ ေဖာ္ ျပထားပါတယ္။
ဘာဟာဆာအင္ဒိုနီးရွား | သသၤသကၠရိုက္။ သကၠတ | ဟင္ဒီ | ျမန္မာ |
Brahmana | ျဗဟၼဏ | Brahmin | ျဗဟၼဏ၊ ပုဏၰား |
Ksatriya | ခတၱိယ | Kshatriyas | မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ |
Wesya / Wesia | ၀စၦယ* ၊ ၀ႆ** | Vaishyas | မူးမတ္ မ်ိဳးႏြယ္။ စစ္သူႀကီး မ်ိဳးႏြယ္ |
Sudra | သုျဒၵ*၊ သုဒၵ** | Shudras | လယ္သမား၊ အလုပ္သမား၊ တံငါ၊ |
(*) အမွတ္အသားျပဳထား သည္မွာ မေသခ်ာပါ။ အတိအက် သိသူမ်ား ျပင္ဆင္ေပးဖို႕ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။
(**) ဘုန္းဘုန္း ေတာက္ပၾကယ္စင္ မွ်ေ၀ တဲ့ အတိုင္းထပ္မံ ျဖည့္စြက္ထားပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဘုရား။ဆက္ရန္...
က်မ္းကိုးစာရင္း
- ၀ီကီပိဒိယ စြယ္စုံက်မ္း
- Balinese Traditional Arhcitecture in Process by Jakuya Kagami
- Bali Museum
- ကိုယ္တိုင္ သုေတသနျပဳ ေမးျမန္းခ်က္မ်ား မွတ္စု
23 comments:
အဲ့ေတာ့ သမီးေလးနာမည္က ဘာျဖစ္သြားလဲ ေ၀ယံေသာမတ္လတ္လား ပုတုေသာမတ္လတ္လား.. ဟဲဟဲ မဒမ္ နာမည္မသိလုိ ့ေနာ္...... ။
တံစဥ္းနဲ ့သြားေတြ တုိက္စားပစ္တာဆို ေနာက္ေန ့ ထမင္းေကာ စားႏုိင္ပါ့မလား....... သြားေတြ က်ိမ္းေနမလား။ သမီးအလွည့္က် အဲ့လိုေတြ ေလ်ာက္ မလုပ္ေနနဲ ့အုန္းေနာ္.... :)
အိုအိုတီေအ.. ေအေအတီအို..
မေရာက္တာၾကာျပီ။ အဲဒီမွာ အဆင္ေျပတယ္ မဟုတ္လား။ ေရာက္တဲ့ေနရာက ဗဟုသုတေတြကို အခုလို ျဖန္႔ေ၀ေပးတာ ေက်းဇူးအမ်ားၾကီး တင္ပါတယ္။ အခမ္းအနားက ေတာ္ေတာ္စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတယ္ေနာ္း))
ဒကာေတာ္ မဂၤလာပါ၊ ဘုန္းဘုန္းက ဒကာေတာ္ကို လူပ်ဳိႀကီး ေအာက္ေမ့ေနတာ(ဟီး)။ ဗဟုသုတ မွ်ေ၀ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအထူးတင္တယ္ေနာ္။ ျပင္ဆင္ေပးဖုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံထားတာေတြ႕လုိ႔ ဘုန္းဘုန္းက်က္မွတ္ဖူးထားတာေလးနဲ႔ ျပန္လည္မွ်ေ၀ခ်င္ပါတယ္ေနာ္။ နံပါတ္သုံးက ေ၀ႆလုိ႔ ျမန္မာလုိ ေရးႀကတယ္။ နံပါတ္ေလးကေတာ့ သုဒၵလုိ႔ ျမန္မာမႈျပဳႀကတယ္။ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ ႀကည္လင္၀င္းပ ေအးျမပါေစ
စိတ္၀င္စားစရာဘဲ
အင္ဒိုနီးရွားရဲ႕ အလွဆံုးဘာလီကၽြန္းနဲ႔ ကိုးကြယ္မႈ အယူ၀ါဒအေၾကာင္း တကယ္ကို ဗဟုသုတျဖစ္ေစပါတယ္။
စိတ္၀င္တစား ဖတ္သြားပါတယ္
မသိတာေတြ သိလိုက္ရတာ ေက်းဇဴးပါ
ရုံးက အင္ဒုိနီးရွားနာမည္ေတြဆို အရွည္ၾကီးဘဲ
နာမည္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ရွည္ရွည္ ေပးတတ္ၾကတယ္
Looking forward to read the second post and thank you for posting.
ကိုေအေအတီအို ေရ
တကယ္ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတယ္ အပင္ပန္းခံၿပီး ေရးေပးတဲ႕ အတြက္ေက်းဇဴးအထူးတင္ပါတယ္ ေနာက္ထပ္ဆက္ေရးပါအုန္းေနာ္
Great :) Two Thumbs up !!!
ေတာ္ေတာ္ မလြယ္တဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳပါလား ...:P
စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းလိုက္တာ၊
ဒါေၾကာင့္ ဘာလီက လူနဲ႔တည့္တယ္လို႔ေျပာတာကိုး၊
အငယ္ဆံုးသမီးေလးကို အဲဒီမွာေမြးျဖစ္တာေနာ္၊
ကေလးေတြခ်စ္စရာေကာင္းလို႔ သေဘာက်ရင္း သတိထားမိတာ၊ ေနာက္မွ ကိုေအေအတီအိုမွန္း ဘေလာ့နဲ႔တြဲမိသြားတာ။
ေရနက္ပိုင္းထိလည္းကူးရဲတာကိုး၊
နာမည္ေပးပံုကလည္း စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတယ္၊ ပုတု ၊ ညဳိမန္၊ ကတြတ္ မာေဒး ခ်စ္စရာေကာင္းတယ္ နာမည္ေလးေတြ၊
ဗဟုသုတအတြက္ ေက်းဇူး။
Bali လူမ်ိဳးေတြအေၾကာင္း ဖတ္ရတာ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလိုက္တာ။ ယဥ္ေက်းမႈပဲ မတူ Bali is not Indonesia လို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရပါဘူး။
စိတ္ဝင္စားစရာေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ မတူညီတဲ့ ဓေလ့ေတြ ထံုးတမ္းစဥ္လာေတြကို တီးေခါက္မိသြားတယ္။ ဗဟုသုတေတြ အတြက္ေက်းဇူးပါရွင္။
ခင္မင္ေလးစားလ်က္
ဒီအစ္ကိုႀကီး ေရးလိုက္ရင္ အႏွစ္ေတြခ်ည္းပဲ။ ေက်းဇူးပါဗ်ာ..
ဘာလီကိုလည္း ဟိုလိုပဲ မွတ္လို႕။
အမ်ိဳးအႏြယ္ေတြကိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြ ရြတ္တာ ၾကားဖူးသာ၊ ဒီလို သိရျပန္ေတာ့လည္း ေက်းဇူးပါခင္ဗ်ာ။
အလင္းစက္မ်ား။ ။ သမီးေလး နာမည္ကို ဘာလီနာမည္ မမွည့္ ျဖစ္ေပမယ့္ သသၤသကၠရိုက္ နာမည္ ေတာ့ မွည့္ျဖစ္သြားတယ္။
လသာည။ ။ အားေပးတာေက်းဇူးပါ။ သူရို႕ ပြဲေတာ္ေတြက ေတာ့ တစ္ႏွစ္ပါတ္လုံးပဲ။
ေတာက္ပၾကယ္စင္။ ။ ထပ္ျဖည့္လိုက္ပါတယ္ ဘုန္းဘုန္း။ ေက်းဇူးပါ။
ေခ်ာ (အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္)။ ။ဟုတ္တယ္ မေခ်ာ။ စိတ္၀င္စား လြန္းလို႕ ေရးျဖစ္သြားတာ။
ေငြလမင္း။ ။ လာဖတ္တာ ေက်းဇူးပါ။ ဟုတ္တယ္ အင္ဒိုနီးရွား နာမည္ ေတြက ေတာ္ေတာ္ရွည္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာလီ က နာမည္ေပးပုံ နဲ႕ ေတာ့ မတူဘူး။ သူရို႕ နာမည္ေတြလဲ သသၤကၠရိုက္ စာလုံးေတြ မွည့္တတ္တယ္။
Mon Petit Avatar: Thanks for your encouraging comment. I would keep trying to post again.
ေရႊစင္ဦး။ ။ အစ္မေရႊစင္အၿမဲအားေပးလို႕ ေက်းဇူးပါ ဗ်ိဳ႕။ ေရးဦးမွာ..။ :P
ခ်စ္ၾကည္ေအး။ ။ Great thanks Ama Chit :)
ကိုေအာင္ (ပ်ဴႏိုင္ငံ)။ ။ ဟုတ္တယ္ ကိုေအာင္ေရ။ မလြယ္တဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳ႕ပဲ။ ဘာလီ ကေကာင္မေလး ေတြ က ပိုမလြယ္ဘူး :P
ၿဖိဳးၿဖိဳး။ ။ ေရနက္ပိုင္း အထိ ဆိုတာက ၉ ေပ ၁၀ ေပေလာက္ နက္တဲ့ ေနရာ အထိပဲ ကူသြားလိုက္တာပါ။ ေရတိမ္ ဘက္မွာ ဆို လွိဳင္းပုတ္တာ နဲ႕ ကမ္းစပ္ ကို ျပန္ေရာက္သြား မွာစိုးလို႕ ပါ။ အိကၤ ်ီ ေရာ ဖိနပ္ ေရာ မခၽြတ္ဖဲနဲ႕ ေရထဲဆင္းသြားလိုက္တာေလ။ ကူးရင္းနဲ႕ နဲနဲေ၀းသြားတာ။ အျပန္က် ေတာ့ ေရစိုအ၀တ္ ေတြနဲ႕ ကားျပန္ေမာင္းလာရတယ္။ ဘာလီကို ေရာက္ဖူးတဲ့ လူတိုင္း သေဘာက်ၾကပါတယ္။ မၿဖိဳး ကို လာလည္ဖို႕လဲ ဖိတ္ပါတယ္။ :)
ငယ္ႏိုင္။ ။ Bali is not in Indonesia ဆိုတာ တင္စားၿပီး ေျပာၾက၊ ေရးၾကတာပါ အစ္ငယ္ႏိုင္။ ယဥ္ေက်းမွဳ႕ က လုံး၀ နီးပါး မတူတာကိုး။
ေမသိမ့္သိမ့္ေက်ာ္။ ။ အားေပးတဲ့ အတြက္ ေက်းဇူးပါ။
အဂၤါဟူး။ ။ ဘာလီက ဟိုလို မဟုတ္ဘူး။ ဒီလို။ :P
အခ်ိန္ေပးၿပီးလိုက္ၾကည့္လိုက္ရသလို နားလည္သြားေစတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ အခုလို သုတရတဲ့စာမ်ဳိးေတြ သိပ္သေဘာက်တယ္။ မတူညီတဲ့ ဓေလ့ထံုးစံေလးေတြ သိရတာဟာ စိတ္ဝင္စားဖို႔သိပ္ေကာင္းတယ္။
ထူးျခားတဲ့ ဓေလ့ထံုးတမ္းေလးေတြ ဖတ္သြားတယ္။ ဗဟုသုတရေတြ အမ်ားႀကီးယူလို႔ရတဲ့ ဘေလာ့ဂ္ေလးကို အခ်ိန္ေပးၿပီးထပ္လာပါအံုးမယ္။ ေက်းဇူးပါကြယ္။
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္
တစ္ၿခားလင့္ခ္ တစ္ခုကေန
ဆိုင္နာမည္ေလး ေတြ႕လို႕
ပထမဆံုး လာဖတ္ရင္းနဲ႕ပဲ
စိ္တ္၀င္စားဖို႕လည္း ေကာင္း
ဗဟုသုတ လည္း ရလိုက္တယ္ ..
ေနာင္လညး္
လာဖတ္လို႕ ရေအာင္
လင့္ခ္ လည္း ယူသြားပါတယ္ ..
ခင္မင္လွ်က္
ေဆာင္းႏွင္းရြက္
ထူးျခားတဲ့ ဓေလ့ထံုးတမ္းေလးေတြ သိရလုိ႔
ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္....
အင္ဒုိ မေလးေတြသူငယ္ခ်င္းရွိတယ္
ဒါေပမယ္႔ ဒါေတြကုိမသိဘူး
ခုေတာ႔သိရၿပီ...
ခ်မ္းေၿမါပါေစရွင္။ ။
ျမစ္က်ိဳးအင္း။ ။ အားေပးတာ ေက်းဇူးပါကိုျမစ္ေရ။ မတူတဲ့ ဓေလ့ထုံးစံေတြၾကားက ဆင္တူတာေလးေတြ သြားေတြ႕တာက ေရးျဖစ္သြားတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းဗ်ိဳ႕။
mstint: ေက်းဇူးပါအန္တီတင့္။ ဘေလာက္ကို အခ်ိန္ေပးၿပီး ထပ္လာဦးမယ္ ဆိုတဲ့ အတြက္ေရာပါ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ က အသစ္ခနခန မတင္ႏိုင္ေတာ့ အားနာတယ္။
ေဆာင္းႏွင္းရြက္။ ။ တခုခုရသြားတယ္ ဆိုတဲ့အတြက္ ၀မ္းသာပါတယ္။ အားထုတ္ရက်ိဳးလဲ နပ္တယ္ေပါ့။ reciprocal link အတြက္ cbox မွာ ေဆာင္းႏွင္းရြက္ ရဲ႕ လင့္လာေရးေပးပါလား ခင္ဗ်။
jasmine (ေတာင္ႀကီး)။ ။ အားေပးတာ ေက်းဇူးပါခင္ဗ်ား။ အင္ဒို၊ မေလး သူငယ္ခ်င္း ေတြရဲ႕ ဓေလ့ ကို တစိတ္တပိုင္း သိသြားတယ္ ဆို ၀မ္းသာပါတယ္။ ခ်မ္းေျမ့ပါေစ ဗ်ား။
အဲလို မတူညီတဲ့ ေဒသက မတူညီတဲ့ ဓေလ့ေတြ အေၾကာင္း စိတ္ဝင္စားတယ္။ အျမဲလဲ လာဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။
အလုပ္မအားလို ့ လာဖတ္တာ ေနာက္က်သြားတယ္။
အဲဒီလို ဗဟုသုတေလးေတြကို အရမ္းစိတ္၀င္စားပါတယ္။ ဆက္ဖတ္ခ်င္ပါေသးတယ္ရွင္။ တိုးရစ္ဇင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဗဟုသုတမ်ားကိုလည္း အားလပ္တဲ့အခါ ေ၀မွ်ပါအံုးလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။
ဘာလီကၽႊန္းကိုေရာက္ရင္သြားလည္သင္႕တဲ႕ေနရာေလးေတြကုိသိခ်င္ပါတယ္။သြားဘို႕စိတ္ကူးထားလို႕ပါ။ကုန္က်စရိတ္ဘယ္ေလာက္ရွိႏုိင္ပါသလဲ။
ေစာ(အ၀ါေရာင္ေျမ)။ ။ အၿမဲဖတ္ျဖစ္တယ္ဆိုလို႕ ေက်းဇူးပါ။
မအိမ္သူ။ ။ က်ေနာ္စိတ္၀င္စားတာေတြကို ေရးခ်င္သလိုေရးထားတာ ကိုစိတ္၀င္စားတယ္ဆိုလို႕ ၀မ္းသာပါတယ္။ ေနာက္လဲ စိတ္ကူးတည့္ရာ ဆက္ေရးျဖစ္ဦးမွာပါ။
Anonymous။ ။ သိခ်င္တဲ့ အေၾကာင္း အရာကို ကိုအီးေမး ပို႕ ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ thomasjrlatt@gmail.com တတ္ႏိုင္သေလာက္ ရွင္းျပၿပီး အႀကံဥာဏ္ ေပးပါမယ္။
Post a Comment