Tuesday, February 6, 2018

ျမန္မာ့ခရီးသြားအတြက္



ကမာၻတလႊားရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြေနရတဲ့ အက်ပ္အတည္းေပါင္းစုံ နဲ႔ စိန္ေခၚမွဳအရပ္ရပ္တို႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အမိျမန္မာ ႏိုင္ငံကို ကြက္ေက်ာ္မသြားပဲ တိုက္ရိုက္ထိခုိက္ဆက္စပ္ေနရုံမွ် မက အပိုဆုအေနနဲ႔ ျပည္တြင္းျဖစ္ ပဋိပကၡေပါင္းစုံ ကိုလဲ နည္းလမ္းေပါင္းစုံသုံးၿပီး ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းေနရပါတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ အစိုးရအေလ်ာက္ ပင္ပန္းခက္ခဲစြာျဖတ္သန္းေနရသလို၊ က႑အသီးသီး မွာလဲ အခ်ိတ္အဆက္မိလိုက္မမိလိုက္ နဲ႔ ေက်ာ္လႊားျဖတ္သန္းေနရတာျဖစ္ပါတယ္။ နည္းပညာတိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးတက္မွဳ နဲ႔ အတူ နည္းပညာအားသာမွဳကို အခြင့္ေကာင္းယူ၊ လက္ဦးမွဳရယူၿပီး နယ္ေျမခ်ဲ႕ထြင္လာတဲ့ ကမာၻ႕အင္အားႀကီးလုပ္ငန္းစုႀကီးေတြရဲ႕ ရွည္လ်ားလွတဲ့ ေျခတံလက္တံေတြဟာလဲ ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ ေျခရွဳပ္လက္ရွဳပ္လာပါေတာ့တယ္။ အဲဒီ ျခိမ္းေျခာက္မွဳဟာ တျခားလုပ္ငန္းက႑ေတြ ကို သက္ေရာက္ေနသလို ခရီးသြားလုပ္ငန္းကိုလည္းခ်န္လွပ္ မထားခဲ့ပါဘူး။

အရွိန္အဟုန္နဲ႔ ဖြြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာတဲ့ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ နည္းပညာေၾကာင့္ ကမာၻအရပ္ရပ္က ခရီးသြားေတြဟာ မိမိသြားခ်င္တဲ့ ခရီးစဥ္ေဒသအေၾကာင္း ကို အန္းတား (Enter) တစ္ခ်က္ေခါက္ၿပီးသိခ်င္တာသိခြင့္ရသလို၊ ေလယာဥ္လက္မွတ္နဲ႔ ဟိုတယ္ ဘြတ္ကင္လုပ္လို႔ရယုံတင္မကပဲ စားေသာက္ဆိုင္စားပြဲ ကိုပါႀကိဳတင္ဘြတ္ကင္လုပ္လို႔ရလာၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ျပတိုက္ေတြ နဲ႔ အပန္းေျဖကစားကြင္းေတြ ရဲ႕၀င္ခြင့္လက္မွတ္ေတြ ဟာအြန္လိုင္းမွာ ဒစ္စေကာင့္ေစ်းနဲ႔ ရႏိုင္သလို အေပ်ာ္စီးသေဘၤာ၊ ရထားလက္မွတ္စတာေတြ ကေတာ့ ကာလအေတာ္ၾကာၾကာကတည္းက အြန္းလိုင္းမွာလြယ္လြယ္ကူကူ၀ယ္လို႔ ရႏိုင္လာပါတယ္။

အြန္လိုင္းေစ်းႏွဳန္းေတြဟာလဲ ဟိုတယ္နဲ႔ ကန္ထရိုက္စာခ်ဳပ္တိုက္ရိုက္ ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့ ေဒသခံခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္ေတြေရာင္းတဲ့ ေစ်းထက္ မၾကာခဏ ဆိုသလို ေစ်းႏွဳန္းတန္းတူ (ရံဖန္ရံခါဆိုသလို) ပိုသက္သာ ေနတတ္လို႔ ေဒသခံခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြမွာ မသက္မသာျဖစ္ရတတ္ပါေသးတယ္။ အြန္လုိင္းေစ်းကြက္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအခ်င္းခ်င္းပဲခ်ိတ္ဆက္တဲ့ (B2B – Business to Business) နဲ႔ စားသုံးသူနဲ႔ တုိက္ရိုက္ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားႏိုင္ တဲ့ (B2C – Business to Client) ဆိုတာမ်ိဳး တိတိပပ ကြဲျပားပါေသးတယ္။ ဘယ္လိုပဲကြဲျပားကြဲျပား အိုတီေအ (OTA – Online Travel Agents) ေတြဟာ သဘာ၀အားျဖင့္ နည္းပညာအေပၚမွာ မ်ားမ်ားရင္းႏွီးထားၿပီး အျမတ္ (Profit Margin) ရာခိုင္ႏွဳန္း အနည္းငယ္မွ်ေလာက္နဲ႔ပဲ ေဖာက္သည္ကိုယ္ဆြဲေဆာင္ပါတယ္။ အားသာခ်က္ေတြက သူတို႔ရဲ႕ ေစ်းကြက္ (Marketplace) ဟာ တစ္ကမာၻလုံးက အြန္လိုင္းသုံးစြဲသူေတြျဖစ္ေနၿပီး၊ သူတို႔ဆီက၀ယ္ယူႏိုင္ခ်ိန္ တနည္းအားျဖင့္ သူတို႔နဲ႔ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ခ်ိန္ဟာ တရက္မွာ ၂၄ နာရီရွိၿပီး ပိတ္ရက္မရွိ တာပါပဲ။ 24/7 လို႔ညႊန္းဆိုၾကပါတယ္။

အေသးစိတ္ေလ့လာရင္ေလ့လာ သလို တျခားအားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ေတြ ေတြ႕ႏိုင္ေသးေပမယ့္ အဓိကအေရးအပါဆုံးအခ်က္က ျမန္မာျပည္ကိုလာဖို႔အတြက္ အြန္လိုင္းကေန ၀ယ္ယူတဲ့ အတြက္ ရလာမယ့္ အက်ိဳးအျမတ္ေတြဟာ နည္းပညာရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူ ျပည္ပ လုပ္ငန္းရွင္ဆီကို တိုက္ရိုက္စီးဆင္းသြားတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ပါးပါးနပ္နပ္နဲ႔ လူးသာလြန္႔သာေအာင္ျပင္ဆင္လာတဲ့ အဲဒီ အြန္လိုင္းလုပ္ငန္းေတြက အခြန္အခ ရဖို႔ဆိုတာကလဲ မလြယ္လွပါဘူး။

တျခားႀကီးႀကီးမားမား စိန္ေခၚမွဳအေနနဲ႔ကေတာ့ ျမန္မာ့ခရီးစဥ္ေဒသတစ္ခုလုံးရဲ႕ေစ်းႏွဳံးပါပဲ။ ေဒသတြင္းမွာ ေစ်းအႀကီးဆုံးလို႔ေယဘူယ်သတ္မွတ္လို႔ရပါတယ္။ အေျခအေနအရပ္ရပ္နဲ႔ အခက္အခဲေပါင္းစုံအရ ေစ်းႏွဳံးႀကီးျမင့္ေနဦးမယ္ ဆိုရင္ေတာင္ ေဒသတြင္းမွာ စိတ္ေက်နပ္စရာတစုံတရာ ပိုသာတဲ့့အတြက္ ေပးခဲ့ရတဲ့ ေစ်းနဲ႕ ထုိက္တန္ေက်နပ္တယ္လို႔ ျမန္မာျပည္ကိုလာလည္တဲ႔ ကမာၻလွည့္ ခရီးသည္ေတြအေနနဲ႔ ယုံၾကည္လက္ခံႏိုင္ရင္ အဆင္ေျပေသးတယ္လို႔ မွတ္ယူရမွာပါ။ ဒါေတာင္မွ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြက လွ်ံထြက္လာတာနဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုပဲ တကယ္သြားခ်င္တဲ့သူပဲလာေတာ့တာပါ။

ကမာၻလွည့္ခရီးသည္တစ္ဦး၊ တစ္ဖြဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုလာေရာက္လည္ပတ္ၿပီဆိုရင္ ျပည္၀င္ခြင့္ဗီဇာေၾကးကေနစၿပီး ဘုရား၀င္ေၾကး၊ ျပတိုက္၀င္ေၾကးကစလို႔ ေနထုိင္တည္းခုိရာ၊ စားေသာက္ရာ၊ အစရွိသျဖင့္ ဆက္စပ္ပတ္သက္ရာ အစိုးရ၊ လုပ္ငန္း၊ လူသူ တစ္ဦးခ်င္းစီတိုင္းကို ၀င္ေငြ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း ေဖာ္ေဆာင္ေပးတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးႀကီးမားတဲ့ လုပ္ငန္းနယ္ပါယ္ႀကီးတစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။

ခရီးသြားလုပ္ငန္းဆိုတာ ကလဲ ထိလြယ္ရွလြယ္တဲ့ အထဲမွာ ထိပ္ဆုံးကပါပါတယ္။ ေနရာေဒသတစ္ခုကို ဘယ္ေလာက္ပဲလွ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲထူးျခားေနပါေစ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမွဳမရွိရင္ ဘယ္သူမွလာလည္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အခုအခ်ိန္လိုမ်ိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက အခက္အခဲမ်ိဳးစုံ၊ စိန္ေခၚမွဳမ်ိဳးစုံ ႀကံဳေတြ႔ေနရခ်ိန္မွာ ျမန္မာ့ခရီးသြားလုပ္ငန္း ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲဖို႔ အားလုံးမွာတာ၀န္ရွိပါတယ္။

အစိုးရ အေနနဲ႔ အေျခအေန အခ်ိန္အခါနဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့ဥပေဒမ်ိဳးျပဌာန္းသင့္ပါတယ္။ အျငင္းပြားစရာေကာင္းတဲ့ အိပ္ယာခြန္ (Bed Tax) ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ခရီးသြားခြန္ (Tourism Tax – TTx) ပဲဆိုဆို အခုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ မေကာက္ခံသင့္ပါဘူး။ အြန္လိုင္းကေန ဗီဇာ (eVisa) ေလွ်ာက္လို႔ရေနေပမယ့္ ပိုမိုျပည့္စုံေအာင္ ျပင္ဆင္သင့္တာေလးေတြရွိပါေသးတယ္။ ဥပမာ eVisa Care Line အေရးေပၚဖုန္းကို အခ်ိန္တိုးျမွင့္ေျဖဆိုသင့္သလို ေလွ်ာက္ထားခြင့္ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံအေရအတြက္လဲ (ျပႆနာေထြေထြထူးထူးမရွိႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံတခ်ိဳ႕) ထပ္တိုးသင့္ပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာဦးစီးဌာနေတြကို ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ ႏိုင္ငံတကာ ခရီးသည္နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေအာင္ တိက်ေသျခာတဲ့ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ိဳးထုတ္ျပန္ၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေစသင့္ပါတယ္။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေရရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ သင့္ေတာ္တဲ့ ဘတ္ဂ်က္ရန္ပုံေငြခ်ထားသင့္ပါတယ္။ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နည္အသီးသီးမွာလဲ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဖြံ႕ၿဖိဳးမွဳ အဖြဲ႕အစည္းေတြကို နာလည္တတ္ကၽြမ္းတဲ့သူေတြနဲ႔ဖြဲ႔စည္းသင့္ပါတယ္။

ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၊ ဟိုတယ္နဲ႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ဧည့္လမ္းညႊန္မ်ား၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး၀န္ေဆာင္မွဳေပးေနတဲ့ ယာဥ္ေမာင္း၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ အမွတ္တရပစၥည္းဆိုင္မ်ားမွာ တင္မကပဲ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လုံးမွာပါ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံးမွတာ၀န္ရွိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံးမွတာ၀န္ရွိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံးမွတာ၀န္ရွိပါတယ္။ 


ဒုတိယပိုင္း ေဖ်ာက္ထားမည္႕စာ

0 comments:

License

License
Thank you very much for visiting my blog. I really do. I am trying to write and share my knowledge, experience,information etc etc. I would be very much appreciated for your either encouraging or critical comments to my any post. Furthermore, some photos herein the posts are not mine and perhaps some information too. However I always try to credit or mention the courtesy of the respective owner and/or where I got it from. Anyway please leave your message anything regards to my blog or if you want to use any part of information from my blog. I would follow up thereafter your message, accordingly.
Contact: thomasjrlatt@gmail.com